سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ادرس هیئت:استان البرز.مشکین دشت"بلوارامام حسین"خ امام خمینی"کوی ال یاسین8 حسینیه حضرت ابولفضل"






تاریخ : جمعه 92/8/24 | 8:45 عصر | نویسنده : هیئت حضرت ابوالفضل | نظرات ()

امام صادق(ع)فرمود:  نمازشب،صورت را زیبا،خلق را نیکو و انسان را خوشبو می گرداند، رزق را زیاد و قرض را ادا می کند، اندوه را برطرف می سازد و چشم را جلا می دهد
رسول خدا(ص)فرمود: نماز شب،وسیله ای است برای خوشنودی خدا و دوستی ملائکه.
امام صادق (ع ) فرمود: درخانه هایی که نماز شب، خوانده می شود و قرآن تلاوت می گردد، آن خانه ها نزد آسمانیان همچون ستاره ها درخشانند.

کیفیت نماز شب‏نماز شب مجموعا ً یازده رکعت است:
1- هشت رکعت آن،که دو رکعت،دو رکعت،مانندنماز صبح خونده می شود و چهار دو رکعتی آن به نیت نماز شب می باشد.
2- دو رکعت نماز شفع: بهتر است در رکعت اول آن بعد ازحمد، سوره"ناس" و در رکعت دوم بعد از حمد، سوره "فلق" خوانده شود.
3- یک رکعت نماز وتر: بعد ازحمد سه بار سوره  "توحید" و یک بار سوره "فلق" و یک بار سوره "ناس" بخوانیم و می توان یک سوره تنها خواند، سپس دست ها را برای قنوت به سوی آسمان بالا می بریم و حاجات خود را از خدا می خواهیم و برای چهل مومن دعا می کنیم.و طلب مغفرت می کنیم و هفتاد مرتبه می گوییم: اَسْتَغْفِرُ اللَّه وَ اَتُوبُ اِلَیْهِ.، ازپروردگارخودطلب آمرزش ومغفرت می کنم وبه سوی اوبازگشت می نمایم.
آنگاه هفت بارمی گوییم:"هذا مقام العائذ بک من النار، این است مقام کسی که ازآتش قیامت به تو پناه می برد.
وبعد ازآن 300مرتبه می گوییم :» العفو« وسپس می گوییم:»رَبِّ اغفِرلی وَ ارحَمنی وَ تُب عَلَیَّ ، اِنَّکَ اَنتَ التَّوابُ الغَفُورُ الرحیمِ.

احکام نماز شب:
1-هشت رکعت به ترتیب نماز شب وسپس دو رکعت نماز شفع وآنگاه یک رکعت نمازوتر،که بافضیلت ترین نماز شب،نمازوتروشفع است ودورکعت شفع برتر ازوتر است.
2- برای نماز شب می توان به نماز شفع و وتر اکتفا کرد،بلکه هنگام تنگی وقت می توان تنها به نمازوتر اکتفا نمود.
3- وقت نماز شب از نیمه شب تا فجر صادق است ، وهنگام سحرازسایر مواقع بهتراست و تمامی ثلث آخر شب سحر محسوب می شود و افضل از آن خواندن نماز شب نزدیکی های فجر است.

4- جایز است انسان نماز شب را نشسته بخواند ، حتی در حال اختیار. ولی اگر می خواهد نشسته بخواند بهتر آن است که هر دو رکعت نشسته رایک رکعت ایستاده حساب کند.بنابراین باید هشت بار دورکعت نشسته وهردو رکعت به یک سلام که جمعاً شانزده رکعت می شود به نیت نماز شب بخواند و دوباره دو رکعت هردو رکعت به یک سلام به نیت نماز شفع و دو بار یک رکعت هر یک رکعت به یک سلام به نیت نماز وتر، ولی در حال اضطرارومریض همان یازده رکعت کفایت می کند.

5- شخص مسافر می تواند نماز شب را پیش از نیمه شب بخواند.

6-جوانی که می ترسد خواب بماند و نماز شب ازاو فوت شود می تواند نماز شب را پیش از نیمه شب بخواند.
7- کسانی که برای خواندن نماز شب بعد از نیمه شب عذری دارند، مانند پیرمردان و یا کسی که از سرد شدن هوا می ترسد و یا از جنب شدن در خواب می ترسد و... می توانند نماز شب را قبل از نیمه شب بخوانند.
8- خواندن سوره در رکعت های نماز شب لازم نیست و می تواند فقط به خواندن سوره حمد اکتفا کند. هم چنین قنوت در رکعت های دوم مستحب است و می تواند بدون قنوت بخواند.
9- نماز وتریک رکعت است،و می شود آن رابدون قنوت به جای آورد.
10- لازم نیست همه یازده رکعت را در یک مجلس بخواند، بلکه می تواند در دو سه نوبت بخواند، بلکه تفریق افضل است،همان طور که رسول خدا تهجد می کرد.
11- مستحب است که نماز شب را بلند بخواند تا اگر از خانواده اش کسی می خواهد برای نماز برخیزد بیدار شود،چنانچه در روایت است و شهید و دیگران نیز تصریح به استحباب جهر نموده اند.

بدیهی است که استحباب بلند خواندن نماز شب درجایی است که امن از ریا و سمعه باشد واگر خدای نا خواسته خوف ریا و سمعه در بلند خواندن باشد باید آهسته بخواند.فضیلت قضای نماز شب‏اگر نماز شب از کسی فوت شد می تواند قضای آن را در روز به جا بیاورد.تذکر: قضای نماز شب را فضیلت بسیار است.
چنانچه در تفسیر علی بن ابراهیم از امام صادق(ع) روایت می کند که:شخصی به آن حضرت عرض کرد: فدایت شوم!چه بسا که اتفاق می افتد که یک ماه و دوماه وسه ماه نماز شب از من فوت می شود و من آن را به روز قضا می کنم‏آیا این کار جایز است؟فرمود:به خدا قسم،این کار مایه روشنی چشم تو است.«واین جمله را سه بار تکرار کرد.
اسحاق بن عمار ضمن روایتی از امام صادق (ع ) نقل می کند: ایشان از پدران بزرگوار (ع) و آنان از رسول خدا (ص) نقل می کنند که فرمود: خدای تعالی به بنده ای که نماز شب را در روز قضا کند مباهات می کند و می فرماید: ای فرشتگان من!این بنده من چیزی را که به او واجب نکرده ام قضا می کند.گواه باشید که من اورا آمرزیدم.
اگرمشغول نمازشب بود و صبح طلوع کرد، اگر چهار رکعت از نماز شب را خوانده است و بعد صبح شد، بقیه نماز شب را به طور مخفف وبدون مستحبات می خواند و اگر هنوز چهار رکعت از نماز شب نخوانده بعد صبح شد،همان دو رکعتی که شروع کرده تمام می کند وپس از آن دو رکعت نافله صبح را می خواند وسپس دو رکعت نماز صبح واجب را می خواند و پس از آن،باقی مانده نماز شب را قضا می کند.اگر اصلاً به نماز شب شروع نکرده و بعد صبح طلوع کرده باشد، دورکعت نماز نافله صبح را اول می خواند و پس از آن نماز صبح را وپس از آن قضای نماز شب را به جا می آورد.

تذکر: اگر نماز شب را دربین الطلوعین (یعنی بعد از اذان صبح و پیش از طلوع آفتاب) می خواند،بهتر است که نیت ادا یا قضا نکند،بلکه به نیت "ما فی الذمه" به آن معنی است که نیت کند نمازشب می خوانم "قربًا الی الله" خواه






تاریخ : جمعه 92/8/24 | 8:44 عصر | نویسنده : هیئت حضرت ابوالفضل | نظرات ()

فرض کن حضرت مهدی به تو ظاهر گردد

ظاهرت هست چنانی که خجالت نکشی؟


باطنت هست پسندیده ی صاحب نظری؟

ادامه مطلب...




تاریخ : جمعه 92/8/24 | 8:43 عصر | نویسنده : هیئت حضرت ابوالفضل | نظرات ()

  اقا محمد عابدی تعریف میکنه :

میگفت آرزومه که برم پیش آقا سید علی خامنه ای عزیز ....یه ماه پیش آقا مهدی رو بردن خدمت مقام معظم ر رهبری ..بعد ازنماز ظهر با آقا دیدار میکنند آقا دستی به سر و شکم آقا مهدی میگن انشاء الله خوب میشی ....آقا میگه درخواستی نداری ...آقا مهدی میگه نه آقا دعا کنید و حضرت آقا دعا میکنند ..بار دیگر مقام معظم رهبری تکرار میکنه درخواستی نداری ؟ و چفیه خودشون رو به محمدامین پسر آقا مهدی میده .... آقا مهدی میگه یه خوابی دیدم ولی روم نمیشه تعریف کنم .... آقا میگه اگه کوتاهه سریع بگو ...مهدی میگه آقا خواب دیدم شما انگشتر شرف الشمستون رو به عنوان یادگاری گرفتم و خوب شدم ...آقا میگن خواب نیست رویای صادقه است و انگشترخودشون رو به آقا مهدی میدند....مهدی میگفت این روز جزو عمرم محسوب نمیشه و خیلی خوشحال بوده و میگفت دیگه آرزوئی ندارم .....

دراین خصوص امیر میکائیل زاده شاعر مشکین دشتی شعری سروده ....

شد از غم پیکر پاکش مذاب آهسته آهسته / به چهره ریخت از چشمش گلاب آهسته آهسته

به دست رهبرش زد بوسه و بگرفت انگشتر / دوباره رفت به چشمانش خواب آهسته آهسته

 

امروزفکر نمیکردم به تشیع پیکر پاک آقا مهدی برسم چون ماموریت کاری داشتم ولی زیر بارون هرجور که بود خودم رو رسوندم و زیر تابوت آقا مهدی رفتم ...زیر تابوت بهش گفتم مهدی جان سبزپوش حریم ولایت شدی تا دررکاب آقا امام زمان عج به شهادت برسیم ولی شما رفتی و منو تنها گذاشتی گفتم مهدی جان وعده ما زیر پرچم یالثارات الحسین شهادت در رکاب آقا انشاءالله گفتم سلام ماررو به بی بی زهرا (سلام الله علیها ) برسون سلام ما رو به آقامون برسون....

آقا مهدی شعر میگفت به شعر داره به این مضمون :

مرا بدون کفن بین خاک بگذارید / به یاد شاه شهیدان به خاک بسپارید

وصیتم فقط این است ای رفیقانم/مرا کنار شهیدان به خاک بسپارید

همینم شد آقا مهدی به آرزوش رسید تو قطعه شهدا به خاک سپرده شد...

برادر خانوم آقا مهدی خیلی بی تابی میکرد میخواست روی ماه مهدی رو ببینه که کفن رو باز کردم که ملاقاتش کنه آقا مهدی من خیلی نورانی شده بود وقتی روی ماهش رو دیدم آروم شدم ...بعد دستم رو بردم زیر سرشو کمرش و از تابوت بیرون کشیدم و به گذاشتمیش توی قبر....مهدی رو زیاد نمیتونستم برم ببینمش چون طاقت دیدنش رو روی تخت نداشتم همیشه میگفتم داداشی باید زود خوب شی و سالم ببینمت فکر نمیکردم روزی قرار باشه خودم بزارشم توی ....

پیرهن مشکی عزای امام حسین (ع) رو هم گذاشتیم توی قبرش و سنگ لحد رو چیدیم و آخرین سنگ لحد رو که دادم دیگه مهدی رو ندیدم .....داداشم سلام به آقامون برسون/...

آقا مهدی برای من سری رو گفته بود و خواست که بازگونکنم پیش کسی ولی بعد از سفر اخروی آقا مهدی به برادرش و بچه ها گفتم یه بار رفته بودم خونشون پیشش و خیلی بی تابی میکردم چون نمیتونستم آقا مهدی رو تو اون حال ببینم بیماری مشترکی داشتیم ...قسم داد پیگیر شو نزار به اینجا برسه و بعد گفت و آتیشم زد گفت که زمانی که تو کما بوده تو عالم بیهوشی خدمت بی بی زهرا (سلام الله علیها ) رسیده ....

آقا محمد خمبری میگفت روز اربعین گفتم مهدی میخوای زیارت عاشوراء برات بخونم که اشاره میکنه بله ...محمد شروع به خوندن عاشوراء میکنه ....وقتی به عبارت یا ابا عبدالله که میرسیده میخواسته بگه ولی چون دهانش لوله اکسیژن بود و بسته بودن قادر به گفتن نبوده و با دست وقتی به اسم ارباب میرسیده احترام میکرده ....

وقتی توی قبر گذاشتیم پاش کمی جمع شده بود آقا محمد تو هئیت خوب حرفی زد گفت مهدی جان آقا داشت میومد برا ادب پاتو جمع کرده بودی؟؟؟!!!!

بعد هیئت رفتیم گلزارشهدا پیش آقا مهدی عابدی شمع روشن کردیم ...حاج ناصر شروع کرد به خوندن دعای فرج ...بعد گفت باید اربابمونم باشه تا شروع کنیم به خوندن دعای توسل و بعد روضه حضرت عباس (ع) رو خوند مگه مهدی فاطمه (عج) خودتون نگفتید هرجا روضه عمومون عباس ع خونده شه سراسیمه میاید؟!!!

تو این یه سال خیلی دوست داشت بره مشهدالرضا (ع) دوستانی که میرن مشهد از طرف آقا مهدی هم نائب الزیاره باشند......

آخرین شعر آقا مهدی عابدی برای امام زمان (عج) .....

نکند فاصله ی ما و تو تکثیر شود / نکند اینکه وصال من و تو دیر شود

من جهنم ، ولی ارباب محمد پسرم / نکند در هوس دیدن تو پیر شود

 

مهدی جان سلام مارو هم به آقا برسون و دعا کن هرچه سریعتر فراق پایان بگیره ...

یه سری عکس و فیلم و دفتر شعری دارن آقا مهدی که بعدا خواهم گذاشت.......






تاریخ : جمعه 92/8/24 | 8:42 عصر | نویسنده : هیئت حضرت ابوالفضل | نظرات ()

امیریا حضرت معصومه علیها السلام                 امیر میکائیل زاده                                                          به خاک کرب و بلا گر نمی رسد دستت           یقین نما که شه کربلای ما اینجاست نظر نما تو به گلدسته های نورانی           عزیز فاطمه مشگل گشایِ ما اینجاست بریز اشک ندامت ز دیده، ای زائر          مکان بخشش جرم و خطای ما اینجاست نوای دل چو برون آید از دل محزون           یقین نما که حریم نوای ما اینجاست بگو به دختر موسی بن جعفر حاجت خود          بدان که مرهم درد و دوای ما اینجاست ببوس با ادب این آستان قُدسی را          برای اینکه دُرِ پُربَهایِ ما اینجاست نگاه کُن به کرامات بی حساب و کتاب           چراغ معرفت و رهنمای ما اینجاست سلام گوی و جوابت بگیر و آگه باش           مزار خواهر موسی الرضای ما اینجاست برون بکن دل خود را ز جهل و تاریکی           بسوزد آنکه دلش از برای ما اینجاست شود به آمدنت این زمین قُم شاهد          به روز حشر بگو رَدّپای ما اینجاست به گُنبدی که کند خیره چشمهایت را          نگاه کُن ز دلت دِلرُبای ما اینجاست اگر ز معصیت آلوده گناه شدی           بدان که عزّت و روح و صفای ما اینجاست نمی رویم از اینجا بدون اَخذِ مُراد          نُزول رحمت و لطف خدای ما اینجاست «امیر» غم مخور از وحشت حساب جزا          شفیعه عرصات و جزای ما اینجاست   

[

امیریا حضرت معصومه علیها السلام                 امیر میکائیل زاده                                                          به خاک کرب و بلا گر نمی رسد دستت           یقین نما که شه کربلای ما اینجاست نظر نما تو به گلدسته های نورانی           عزیز فاطمه مشگل گشایِ ما اینجاست بریز اشک ندامت ز دیده، ای زائر          مکان بخشش جرم و خطای ما اینجاست نوای دل چو برون آید از دل محزون           یقین نما که حریم نوای ما اینجاست بگو به دختر موسی بن جعفر حاجت خود          بدان که مرهم درد و دوای ما اینجاست ببوس با ادب این آستان قُدسی را          برای اینکه دُرِ پُربَهایِ ما اینجاست نگاه کُن به کرامات بی حساب و کتاب           چراغ معرفت و رهنمای ما اینجاست سلام گوی و جوابت بگیر و آگه باش           مزار خواهر موسی الرضای ما اینجاست برون بکن دل خود را ز جهل و تاریکی           بسوزد آنکه دلش از برای ما اینجاست شود به آمدنت این زمین قُم شاهد          به روز حشر بگو رَدّپای ما اینجاست به گُنبدی که کند خیره چشمهایت را          نگاه کُن ز دلت دِلرُبای ما اینجاست اگر ز معصیت آلوده گناه شدی           بدان که عزّت و روح و صفای ما اینجاست نمی رویم از اینجا بدون اَخذِ مُراد          نُزول رحمت و لطف خدای ما اینجاست «امیر» غم مخور از وحشت حساب جزا          شفیعه عرصات و جزای ما اینجاست   

[





تاریخ : جمعه 92/8/24 | 8:42 عصر | نویسنده : هیئت حضرت ابوالفضل | نظرات ()

 

گفتمش نقـاش را نقشـی بکش از زنــدگی
با قلــم نقش حبـابـی بر لب دریــا کشیـد

گفتمش چون می کشی تصویر مردان خدا
تک درختـی در بیابــان یکه و تنهـا کشیـد

گفتمش نامردمـان این زمـان را نقش کن
عکس یک خنجر زپشت سر پی مولا کشیـد

گفتمش راهی بکش کان ره رساند مقصدم
راه عشـق و عاشقی و مستی و نجـوا کشیـد

گفتمش تصویری از لیلی و مجنون را بکش
عکس حیـدر در کنار حضرت زهـرا کشیـد

گفتمش بر روی کاغذ عشق را تصویر کن
در بیـابـــان بلا تصویــری از سقــا کشیـد

گفتمش از غربت و مظلومی و محنت بکش
فکـر کرد و چار قبــر خاکی از طـه کشیـد

گفتمش سختی و درد و آه گشتـه حاصلم
گریـه کرد آهی کشید و زینب کبری کشیـد

گفتمش درد دلم را با که گویم ای رفیـق
عکس مهدی را کشید و به چه بس زیبا کشید

گفتمش ترسیم کن تصویری از روی حسین
گفت این یک را ببایـد خالــق یکتـا کشیـد






تاریخ : جمعه 92/8/24 | 8:41 عصر | نویسنده : هیئت حضرت ابوالفضل | نظرات ()

 

 

رسول اکرم (ص) فرمود:

دردها سه چیز است و داروها سه چیز ام دردها خونست و زرد ابست و بلغم داروی خون حجامت است و داروی بلغم حمام است و داروی زرد اب راه رفتن است امیر المومنین (ع) فرمود نیکو خانه ایست حمام که در ان از اتش دوزخ یاد می شود و چرک بدن را می برد داخل حمام مشو مگر در شکم تو طعامی باشد که حرارت معده را فرو می برد و ان بدن را نیرو میدهد اگر خواهی گوشت بدنت زیاد شود بعد از چیزی خوردن به حمام رو و اگر خواهی کم شود ناشتا رو .

از خوردن اب سرد و خربزه در حمام دوری کن که معده را فاسد می کند و اب سرد به تو نرسد که بدن را ضعیف می کند در غیر مستراح بول مکن که امیر المومنین فرمود بول کردن در غیر مستراح حمام تولید فقر میکند و مسواک در حمام مرض دندان می اورد هنگام ورود به حمام مشت اب گرمی بر سر بریز و هنگام خروج پای خود با اب سرد بشو که موجب ارامش شود سرهای خود را با صدر بشوئد که ان را هر فرشته مقرب و هر پیغمبری تقدیس کرده که این کار باعث می شود شیطان هفتاد روز دوره او نگردد هر کس برای جمعه غسل کند برای او ما بین دو جمعه امرزیده شده و برای او در قبرش نوری باشد و به ان میزان ثواب سنگین می برد.






تاریخ : جمعه 92/8/24 | 8:40 عصر | نویسنده : هیئت حضرت ابوالفضل | نظرات ()

 



یکی از علمای مشهد مقدس می‌گوید: « روزی درمحضرمرحوم آیت الله حاج یونس اردبیلی بودم که جوانی وارد شد و گفت: مادرم را دو روز پیش دفن کردم هنگام دفن، کیف کوچکی که مقداری اسناد و چک و پول در آن بوده میان قبر افتاده است. آیا اجازه میفرمایید نبش قبرنموده و مدارک را بردارم؟

ایشان فرمود: همان قسمت از قبر را بشکافید و مدارک را بردارید. پس از چند روز آن جوان را دوباره در منزل آن بزرگوار دیدم. آقا از ایشان سوال فرمود: آیا شما کارتان را انجام دادید و به نتیجه رسیدید؟

جوان مضطرب و غمناک بود و پس از اصرار گفت: وقتی من قبر را نبش کردم دیدم مار سیاه و باریکی دور گردن مادرم حلقه زده بود و دهانش را در دهان مادرم فرو برده و مرتب او را نیش می‌زند .

چنان منظره وحشتناک بود که من وحشت کردم و قبر را پوشاندم.

آقا از آن جوان سوال کرد: آیا مادرت کا زشتی در روران زندگیش انجام می‌داد؟ گفت:من چیزی به خاطر ندارم. فقط او در ارتباط با نامحرم بی پروا بود و پوشش و حجاب را رعایت نمی‌کرد و از صحبت و شوخی و خنده با نامحرم باکی نداشت و چون پدرم از رفتار او ناراحت بود او را نفرین می‌کرد!»

آری این کیفر و مجازات قبر و برزخ زن بد حجاب است که با ناز وعشوه و تبسم ملیح و شوخی و خنده با نامحرم راه را برای انحراف، فساد و ناهنجاری اجتماع هموار می‌کند.





تاریخ : جمعه 92/8/24 | 8:40 عصر | نویسنده : هیئت حضرت ابوالفضل | نظرات ()

 





 

خاطره ای جالب از زبان مرحوم کافی (ره):

یک شب در تهران، جایی منبر رفته بودیم، شب جمعه و منبر آخرمان بود. احیا گرفته بودیم. از منبر پایین آمدیم، جمعیت هم خیلی بود. یک وقت دیدم یکی از این جوان‌ها، با موهای سر فرفری و ریش تراشیده و پیراهن بی آستین و بازوها هم خال کوبیده، یک هیکل لاتی و... طوری رفتار می‌کرد که فهمیدم یک کاری دارد. گفتم: با من کاری دارید؟ گفت: حاج آقا (دیدم از بس گریه کرده چشم‌هایش باد کرده) می‌خواهم ده دقیقه خدمت شما شرفیاب بشوم. کجا بیایم؟ گفتم: فردا صبح بیا خانه ما.

صبح آمد و نشست و بنا کرد گریه کردن. گفتم: چیه داداش؟ گفت: حاج آقا این منبری که شما رفتی من را منقلب کرده است، اما در کار من یک گرفتاری هست که خوب نمی‌شوم، نمی‌دانم چکار کنم، این گرفتاری برطرف شدنی نیست. گفتم: چرا داداش؟ گفت: من یک شغل بدی داشتم حالا نمی‌دانم چکار کنم. گفت: من جیب بُر بودم. از این گدا بازی‌ها هم در نیاوردم که پنج تومان و ده تومان جیب‌بری کنم، ده پانزده قلم جیب‌بری کردم، ده یا پانزده هزار تومان و 7، 8 هزار تومان و این‌ها. آن قدر هم زرنگ بوده‌ام که با اینکه این قدر جیب‌ها را زدم یک دفعه هم مچم باز نشده است و گیر نیفتادم، ولی دیشب این منبر تو، من را گیر انداخت، مرا پایبند کرده، آمدم بپرسم که چکار کنم؟
گفتم: تا آن یک ریال آخر مال مردم را باید پس بدهی، توبه‌ی مال مردم بردن، مال مردم را پس دادن است، فقط الهی العفو گفتن نیست، فقط یا صاحب الزمان(عج) گفتن نیست. توبه مال مردم خوردن، مال مردم دادن است.






تاریخ : جمعه 92/8/24 | 8:39 عصر | نویسنده : هیئت حضرت ابوالفضل | نظرات ()

 

 

عارف واصل مرحوم میرزا جواد ملکی تبریزی می فرماید: مرا شیخی بود بزرگوار عامل عارف کامل که مانند او را در مراتبی که گفته شد ندیده ام، از او پرسیدیم که در اصلاح و جلب معارف چه عملی را به تجربه رسانده است؟

او گفت: من عملی را در این که گفتی مؤثر ندیدم مگر اینکه در هر شبانه روز یک بار بر سجده طولانی مداومت شود و در آن سجده بگوید«لا اله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین» و به هنگام گفتن ذکر خود را در زندان طبیعت، زندانی و به زنجیرهای اخلاق رذیله بسته ببیند، آنگاه اقرار کند که پروردگار اینکار را تو بر من نکردی و تو بر من ستم روا نداشتی، بلکه این من بودم که بر خود ستم کردم و خود را به اینجا انداختم.

از آداب سجده این است که وقتی که بخواهیم به سجده برویم اول با زانوها به طرف زمین خم شویم و بعد دستها را پیش از زانوها بر زمین بگذاریم این عملی است که مرحوم علامه طباطبائی (ره)از پیامبر اکرم(ص) نقل می کند.






تاریخ : جمعه 92/8/24 | 8:38 عصر | نویسنده : هیئت حضرت ابوالفضل | نظرات ()
.: Weblog Themes By BlackSkin :.